V

Wednesday, March 14, 2007

Utmanad jag också!

Oj då jag har blivit utmanad av Kinna! Jag ska som många av er säkert redan vet komma på 6 konstigheter med mig själv. Ganska svår uppgift men samtidigt väldigt roligt visade det sig. Inte för att mina egendomligheter är så speciella men jag blev lite upplyft av tanken att alla har vi små knäppheter för oss.

Här kommer de.

1. Den första kom jag på sist. Jo jag har sedan årsskiftet helt snöat in på att titta och spela på Bingolotto. Det kan bero på att min 8-åring är en riktig gambler; älskar siffror, tabeller, tävlingar och allt sånt. Men jag tror snarare att det hänger samman med att det är så himla kul att titta på hur glada människor kan bli när de vinner en resa till Rom, en bil eller 50 000 i reda pengar. Rickard Olsson gör ju inte programmet sämre - han är helt enkelt som gjord för detta program. Han kan konsten att ta folk - ja det går inte att beskriva - det måste ses!

2. Jag älskar att resa. Lika mycket som jag tänker på mat tänker jag på resor som jag vill göra. Jag kollar på kartor varje dag, läser Italienska tågtidtabeller, läser om restauranger och caféer i Lombardiet, ja you name it! Längtar nästan efter att bli pensionär så att jag kan resa mer. Får just ni inte ihop det; måste ju göra i-jobbet-research-resor, vill resa med min sambo till Santiago de Compostella eller Provence (han är duktig på franska) eller Hjelle i Norge (otroligt vackert hotell) eller huset på Österlen eller till spännande Berlin och så måste jag ju resa med min lille Putte! Jag ska inte trötta er med alla ställen som jag funderar på att åka med honom.

3. En annan egenhet jag har är att skicka länkar till min sambo. Jag jobbar ganska mycket vid datorn så det händer att jag kommer in på andra sidor än där jag ska vara (jag är egenföretagare så min chef säger ingenting, det är lugnt) och vips har jag hittat någon sida som jag tycker han borde läsa. Det kan gälla grisuppfödning (han jobbar på en Naturbruksskola), nån politiker som sagt något dumt(vi är rätt så politiska), ett vackert hotell i Lombardiet, hus som är till salu (vi ska inte köpa något mer hus) eller länkar till webbkameror på Svalbard. Jag tror att han tycker det är lite gulligt, dock har han påpekat att det inte genererar så mycket pengar...

4. I mitt speceriskåp, ja det är väl nästan bara jag som är där, så har jag öppnat flera paket av samma sak. Så vid senaste flytten hade jag 5 potatismjölpaket, 4 florsockerpaket och 5 kardemummapåsar som var öppnade samtidigt. Ganska oförargligt förvisso.

5. När jag var sådär 13-14-15 så samlade jag på krukväxter. Jag gjorde små böcker om dem. Kallade kaktusarna vid namn - alla hette något på B. Jag tror jag fick ihop till 50 växter i mitt lilla blåa flickrum.

6. Nu kan jag inte komma på något mer, fast det här är ju så kul att jag inte tänkt ge upp. Återkommer med den sjätte imorgon.
Andra bloggar om: , , , , ,

1 comment:

Husmodern said...

Oj vad kul, jag maste ocksa skriva ner mina konstigheter! Kommer snart!