V

Sunday, March 11, 2007

Sambo i Frankrike

Idag åkte min sambo till Frankrike eller rättare sagt till Montmorillon 3,5 timmars tågresa från Paris i sydvästlig riktning. Han ska besöka ett Naturbruksgymnasium, han jobbar med sånt. Jag skickade med honom en pytteliten skrivbok som han ska i sin innerficka och som vi säger "blocka" (inte blogga), dvs skriva ner bra tips på maträtter. Han smsade mig alldeles nyss att han ätit en "sallad i en plastbytta" på tåget! Det blir väl bättre mat i morgon hoppas jag.
Andra bloggar om: , ,

3 comments:

Viktoria said...

Min bror är också i Frankrike (Lyon). Jag har uppmuntrat honom (flera gånger) att gästblogga hos mej. Vi får väl se hur det blir.

Kinna Jonsson said...

Hoppas du får lite roligare rätter att skriva om. Är nyfiken på dig och du har en utmaning på min sida.

Kristina Eriksson said...

Ja det är lite komiskt, som matintresserad vill man gärna tro att de äter sån superdunder mat i Frankrike mest hela tiden.