V

Wednesday, March 14, 2007

Älskar gammalt porslin!

Hann ju inte sluta förs jag kom på en annan sådan där grej som kanske är lite speciellt för mig. Jo jag älskar gammalt porslin. Har så länge jag kan minnas gillat att gå på loppisar. Först var det mycket 50-tal men nu vill jag nog säga att det är mer bondromantiskt och även roligt 70-tal som jag letar efter. Jag har ju det så himla bra att jag kan förena porslinsintresset med mitt jobb!! Det är faktiskt helt otroligt va bra jag har det! Inför varje kokbok, det har blivit 5 nu, så ränner jag runt bland stans alla loppisar. När sedan varje bokprojekt är över kan jag liksom inte sluta, så det händer att jag fortfarande köper tex romantiska tallrikar med guldkant och rosor trots att boken ifråga är både tryckt och utgiven. Jo det börjar bli en del högar med tallrikar och annat smått och gott på mitt kontor, i köket, i vardagsrummet, i källaren....

Ja så ska man ju utse 6 andra som ska utmanas. Det får bli Kardemumma, Lata mamman och Annanaav + 3 andra frivilliga som är sugna!

3 comments:

Viktoria said...

Jag ska nog tänka ut några konstigheter när vi strax reser till Falköping. Tyvärr finns ingen datoruppkoppling där så jag får skriva om dem först nästa vecka. Ha det gott!

Kristina Eriksson said...

viktoria - ja ha det gott du med!

Kinna Jonsson said...

Det där med porslinet känner jag igen. Just nu är jag i samma fas och det börjar hopa sig hemma med snygga fat, skålar mm. =)