V

Wednesday, January 17, 2007

Mattrender i Amerika

Läste en mattrendanalys från Amerika igår. Amerikanska kockar menade att det som var hetast just nu är minidesserter. Jag vet inte om jag tänker på samma sak men här i Göteborg så är det väldigt rätt & riktigt med 3-4 små förrätter eller 3-4 små desserter just nu (kanske också huvudrätten kan vara sådan?). Å ja vad ska man säga, jag tycker det är mest pretentiöst. Jag tycker mest man sitter å tänker "vad är det här?" istället för "gud vad gott detta var!" Hm. Jag kan ha haft otur. Någon gång -jag tror det var på Eggers (det gamla jättefina vid Centralen)- fick jag en liten Creme Caramel och det var både vansinnigt gott och vad jag ville ha just då, ja jag menar en liten portion. Det är kanske sådana desserter amerikanerna menar...ja i så fall håller jag med!
Andra bloggar om: , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

hej kristina! jag har starka funderingar på att adoptera en apa. men har inte bestämmt mig riktigt än! ses imorgon!
A