V

Tuesday, January 16, 2007

Just nu

Var på biblioteket igår. Glömmer ibland bort att biblioteket finns men för mig som jobbar med att ta fram nya recept så är det en outtömlig källa, dvs när jag väl tagit mig dit. På mitt bibliotek här i Partille så har de gott om kokböcker. Jag fick tag i en guldklimp av Carl Butler (en om grekisk mat), ett häfte med sallader och en riktigt kul assyrisk kokbok. Jag gillar att läsa "originalrecepten" på tex tabboleh, baklava eller vad det nu kan vara. Hur gör man de här rätterna där de ursprunligen kommer från. Bilderna var väl ingen hit men boken var ändå riktigt mysig. Mitt matintresse går i cykler - just nu är det mycket aubergine, olivolja, paprika, tomat, vitlökssvängen. Men jag känner att jag håller på att dra mig österut mot Indien, Indonesien ja ni vet. Fördjupade mig i Anna Bergenströms senaste igår och hon har en förmåga att presentera sina rätter och smaker på ett alldeles eget sätt. Kan inte sätta fingret på vad det hon gör som är så unikt. Jag återkommer om detta.

Andra bloggar om: , , ,
Jag har placerat min blogg i
Göteborg
på bloggkartan.se

1 comment:

Anonymous said...

hej bloggkristina