V

Wednesday, January 21, 2009

Vurma och lite till

Igår hade jag nästan en heldag för mig själv i Stockholm. Skriver lite kort om det nu för man måste ju jobba också:) Först blev det Vurma på Gästrikegatan. Mycket trevligt, jag åt kanske inte det godaste de hade (jag åt någon köttfärshistoria och tror man skulle valt en macka istället) men det var ändå heltrevligt. Mycket känsla och opretentiöst. Sedan blev det Citykonditoriet. Tror bestämt Pia skrivit om det konditoriet. Det var också en trevlig bekantskap. Det var skönt att sitta i en av deras soffor och bara softa efter allt spring. Ja så blev det besök i Hötorgshallen (som matskribent blir grön av avund på att ni Stockholmare har det stället) och på Matdistriktet. Det sista, Matdistriktet, verkade också servera god mat, men man kan ju inte äta hur mycket som helst. I morgon blir det Marrakech.

4 comments:

Husmodern said...

Åh, jag gillar Vurma! De har en fillial vid Hornstulls strand också. Trots att jag högaktar riktiga konditorier har jag aldrig varit på Citykonditoriet... jag skäms! Det brukar alltid bli Vetekatten eller Sturekatten om jag är i city...
Ha så skönt i Marrakech! Dit har jag alltid velat åka.

Bendel said...

Jo jag har skrivit om Citykonditoriet, gillar lokalen och huset (fikat är sådär). Vurma finns på Plohemsgatan på Kungsholmen också, där är jag stammis. Hoppas det funkatr att ses nästa gång du är i huvudstaden.

Anonymous said...

Och om jag bara anat...Melker Andersson har ju halva priset på maten på fyra av sina restauranger må-on till 1 mars.

Kristina Eriksson said...

Husmodern-Ja Vurma var riktigt gulligt på något sätt. Jag tror nog bakverk o dylikt är betydligt bättre på Vetekatten & Sturekatten än det var på Citykonditoriet, men det var ändå ett härligt ställe - högt i tak på alla sätt och vis.

Pia - sant, sant fikat var väl ingen höjdare men det var ändå ett varmt ställe och väldigt skönt för en trött göteborgare! Ja hoppas att vi ses då någon gång:)!

Christina - ja det hade ju varit något!! Synd.