V

Wednesday, September 3, 2008

Fler Sillens dag

Av en anonym läsare har jag fått veta att det firas Sillens dag även i Bohuslän, i det här fallet på Klädesholmen. Läsaren skrev också att jag var välkommen och det är inte alls otänkbart att jag åker dit för Klädesholmen är en gudomligt vacker plats (och mina småkusiner som numera är stora har varit där i alla år och pratat så varmt om det!) Sillens dag på Klädesholmen firas på Nationaldagen och det låter ju extra bra för det är en sådan där dag då man inte har en aning om vad man ska göra:)

3 comments:

Bendel said...

Gillar också Klädesholmen. Var där för ett par år sedan i samband med en väns bröllop. Och åt bra på en mysig krog vid vattnet!

Anonymous said...

Vill gärna rekommendera den årliga strömmingsmarknaden på Salutorget i Helsingfors i början av oktober. Ett enormt utbud av delikata rätter och en stor folkfest!
Lena W.

Kristina Eriksson said...

Lena! Å dit vill jag åka, jag var i Helsingfors, Jyväskylä, Kuopio och Åbo för drygt 10 år sedan och jag gillade det mycket! Tack för tipset.