V

Wednesday, June 20, 2007

Rimini och Venedig

Eftersom jag vet att det dräller av reslystna och snälla människor här på bloggen tänkte jag redan nu höra mig för om ni har några tips på vad och var man kan äta bra i Rimini och Venedig. Jag och sonen ska åka dit i början av augusti. Rimini är väl inte platsen på jorden direkt men ja nu fick det bli det och det är säkert bra för August (jag var där för ca 20 år sedan). Vi ska alltså bo i Rimini och sedan blir det väl någon dagsutflykt till Venedig. Förresten blir jag jätteglad om ni har tips på andra trevligheter också, bra museum eller liknande. Gärna någon liten vacker ort i närheten eller en bit bort (ni hör vad jag är sugen på Rimini...).

6 comments:

Ilva said...

Ravenna säger jag bara, väl värt ett besök med sina bysantinska mosaiker mm. Och god piadina!

Kristina Eriksson said...

Va kul att du nämner Ravenna, jag har haft mina funderingar på det. Tack, tack.

Anonymous said...

Ät hos Marisa! läs Peter Loewes artikel, han har helt rätt det var toppenkäk och mysigt för inga pengar alls. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=257&a=327604

Hannele på Hisingen said...

Önskar dej trevlig midsommarhelg.

Hannele på Hisingen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Hej jag ska också resa till Rimini i augusti och hittade de här utflyktsförslagen på expressen.se:

Fem historiska utflykter från Rimini:
1 San Marino, fritt pytteland med fantastisk borg.
2 Santarcangelo di Romagna, mysig gammal stad.
3 Ravenna, en gång romarrikets huvudstad.
4 Urbino, vars gamla centrum står på världsarvslistan.
5 Gradara, söt liten medeltidsstad.

Fanns även lite skoj för barn, vet ej hur gammal din son är men tar med det:

Fem kul grejer för barnen nära Rimini:
1 Italien i miniatyr (Italia in Miniatura) några kilometer från Rimini.
2 Aquafan i Riccione.
3 Delfinakvariet i Rimini.
4 Nöjesparken Mirabilandia, 30 kilometer utanför Ravenna.
5 Oltremare, jättestort akvarium i Riccione.

Står även att man inte får missa onsdags- och lördagsmarknaderna på Piazza Cavour.

Hoppas du och sonen får en trevlig resa!

MVH Sara