V

Friday, April 20, 2007

Insjökräftor i Göteborgsområdet?

Alltså människor är ju UNDERBARA! Häromdagen frågade jag efter kulörta ljusslingor och jag har nu fått flera jättebra tips på hur jag ska få tag på det. Nu har jag ett nytt problem, och det är ett riktigt problem! Jag behöver insjökräftor till ett jobb (ja de ska plåtas) som ska göras i maj. Men var får jag tag på det så här års i den här delen av landet där de bara äter havskräftor (fast jag äter insjökräftor!!)??!! Är det någon som sett ett eller helst två övergivna paket i någon frysdisk här i Göteborgstrakten? Jag har ringt till Domus Avenyn och till Ica Maxi (där brukar de ha det mesta) men dessvärre inget napp.
Andra bloggar om: , , ,

2 comments:

Anonymous said...

Hej
Jag är en utflyttad Partille "tös"
som mycket väl vet att insjökräftor är nästan omöjligt att få tag i där och så här års går det bara inte.
Men nu bor jag i Jönköping och råkar ha ett paket infrusna vätterkräftor i min frys som du kan få om du har möjlighet att hämta dem!

Kristina Eriksson said...

Å va gulligt! Dessvärre är jag inte i Jönköping så speciellt ofta. Jag ska höra mig för bland vännerna man vet aldrig om de har något ärende till Jönköping. Förmodligen behöver jag kräftorna i mitten av maj. Jag bor i Partille nu!