V

Wednesday, March 21, 2007

Murtabak

Läste Lisas blogg å kom att tänka när jag var i Malaysia och åt Murtabak. Det var för 18 år sedan! När jag berättar för min sambos dotters kompisar att jag var på sådan Thailand-Malaysia-Australien-Nya Zealand-route för 18 år sedan så brukar de säga "kunde man resa så då?". För mig känns det som det var för 5 år sedan. I allafall Murtabak var snabbmat som man kunde köpa på gatan i Georgetown, det smakade lite som omelett med indiska smaker och med bröd (tror jag). Jag kommer ihåg att jag köpte en Malaysisk kokbok med ett murtabakrecept i. Jag vet också att jag gjorde riktigt god murtabak när jag kom hem. Jag har aldrig någonsin slängt en kokbok men just den har jag slängt, hm jag hade behövt den idag....Numera finns ju underbara internet så jag har kollat runt lite och ska göra ett försök idag!
Andra bloggar om: , , ,

No comments: