V

Friday, February 16, 2007

Bokrea

I nästa vecka startar bokrean och som vanligt är det massor med fina kokböcker (och andra) som man bara inte kan leva utan! Kollade precis på Adlibris här på nätet. Den där Jamie i Italien vet jag inte riktigt...är det någon som har någon åsikt om den? Anna Bergenströms alla små böcker vräks ut för 39 kr styck. Jag tycker hennes böcker är liksom outtömliga, man hittar ständigt något nytt! Sedan finns det en som heter Husmanskost och en som heter Köttbullar, man kan säkert leva utan dem men å andra sidan om de är väldigt billiga... och så är de svenska...Jag gillar svenska kokböcker. Översatta kokböcker funkar sällan, med vissa undantag förstås. Sedan säljer de Bon Lloc för 119:- . Undrar hur den är - någon som vet? Jag är lite sugen på Bonniers stora för 99 kr. Kan tycka att det är kul med sådana stora praktverk. Vilket jobb det måste varit å göra den! På Bokus har de ungefär samma böcker. En av systrarna Voltaire. Deras första bok var ju fin sedan har de skilt på sig och allt de gjort sedan dess har jag lite dålig koll på. En av systrana har bestämt snöat in på något hälsoaktigt, säkert bra för henne men kanske inte så kul i bokform. Måste jobba nu, ska kolla på vad bokhandlarna på stan har för bokrea vid ett annat tillfälle.
Andra bloggar om: , ,

3 comments:

Kinna Jonsson said...

Bonniers stora kokbok är underbar. Håller med dig om att utländska inte alltid blir så bra. Har du Julens goda ting av Anna Bergenström. Den är fantastisk. Vet inte om den är med på rean i år.

Anonymous said...

mina tips är tt köpa jamies italy, den e väldigt användbar och vacker. Bon´s är väldigt högtravande i mina ögon och mycket mindre användbar..

Kristina Eriksson said...

kinna - Kul att du nämner Julens goda ting. Använde den mycket för några år sedan, det är helt klart läge att ta fram den igen! Tack för tipset.

Anonym - Om du säger så ska jag ta mig en extra titt på Jamies italienska. Jag gillar hans inställning till mat för övrigt så...