V

Sunday, February 18, 2007

45-års kalas!

Var på jätteroligt kalas hos Charlotta igår. Charlotta, som jag känt i några år nu, ÄLSKAR å bjuda till fest å hon gör det med bravur. Hon är kul för hon får det att låta som att det-nästan- inte-blir-någon-mat-alls å sedan visar det sig att hon lagat hur mycket som helst! Likadant i år; två jättestora pajer, kallskuret i hela kylen, sallad i världens balja, bröd, ostar och frukt i plenty! Till kaffet fick vi en vansinnigt god glasstårta med konjak i!

Idag har jag varit ute och gått i Majorna. På 3-4 år har det smält upp en massa roliga matställen i den stadsdelen. Vid Mariaplan ligger Kardemumma, Marmelad och Göta. Alla tre ska vara bra! Jag och Fia hamnade på en pastarestaurang på Chapmans torg. Fia har stenkoll på alla sådana här prisvärda krogar i Göteborg så jag brukar alltid fråga henne vad som gäller! Dagens restaurang hette Marsala och om det inte vore för Fia så hade jag aldrig gått in där för den såg ut som en dussinrestaurang men den visa sig servera de mest ljuvliga pastarätter! Jag åt färsk pasta med gräddsås baserad på kantareller, vin, rosmarin och salvia. Brukar tycka att gräddiga pastasåser är lite halvkul men den här smakade gudomligt! 79 riksdaler kostade den, klart prisvärt!
Andra bloggar om: , , , ,

No comments: