V

Friday, August 14, 2009

Gotland



Förra veckan var jag och sonen på Gotland. Det har blivit lite tradition att åka utomlands en vecka, bara han och jag. Men i år kände jag inte för att åka så långt bort så då fick det bli Gotland. I och med att jag jobbar hemma (jag tror att det beror på det) så behöver jag se något nytt och gärna något lite unikt. Men oj vad Gotland var fint och speciellt Visby. Jag har inte varit där innan och jag visste inte om att det var så bevarat. Ringmuren var ju bara så häftig! Det var medeltidsvecka och många var mycket vackert klädda dessutom. När man är ute med en 10-åring får man kompromissa rätt mycket vad gäller maten. Men, men så länge det finns coca-cola, pommes-frites, bullar, pizza eller hamburgare på ställena man själv vill till så brukar jag få ihop det i slutänden. Vad sägs om en fika på café Krönet i Visby? Jag gillade utsikten och ljuset medan August föredrog soffan och coca-colan! Bra va!?

No comments: