V

Thursday, August 21, 2008

Lite lugnare

Nu är det lite lugnare. Åsa Dahlgren har varit här och fotat till en kokbok i 4 dagar. Oturligt nog gick jag och blev förkyld...å det är ingen hit att laga mat och snörvla samtidigt kan jag säga och idag började jag dessutom tappa smaken... Nu har jag 3 dagar på mig att friskna till lite grann för sedan är det fotografering igen. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vara frisk på måndag. Så är det med det. Annars rullar allt på. August har börjat skolan, den här gången är det årskurs 4 så han har ny fröken. Nästa år får han hemkunskap, gissa om han ska drillas innan...stackarn!?

Läste på Pias blogg om hur man kan förlusta sig i Stockholm. Konstaterade att det inte finns mycket som liknar det här i Partille. För att prata klartext så är nog Partille bland det tråkigaste i Sverige matmässigt. Det finns inga caféer, inga restauranger, inte ens några utländska mataffärer som är värda namnet i den här kommunen. Vi har ett hyfsat nytt köpcentra här i Partille men matställena där inne känns så oinspirerande så jag vet inte vad. Nej det finns ingen känsla alls faktiskt och då förväntar jag mig absolut inget Petit France. Är det inte konstigt?

Mer imorgon om något helt annat.

3 comments:

Bendel said...

Jag som trodde att det var enklare att hitta kvalitetsställen i landet numera.

Kristina Eriksson said...

Du tänker på din roadtrip på västkusten eller? Det är konstigt men jag blev inte så förvånad när jag läste det du skrev, mina matupplevelser längs kusten är dessvärre desamma.

Bendel said...

Jag tänkte både på det du skrev här om mat i Partille, och på min roadtrip.