V

Monday, June 16, 2008

Mycket fotboll

Just nu är det mycket fotboll i det här huset. Gärna 2 matcher varje dag. Igår var det lite konstigt för då gick matcherna samtidigt så då blev det bara en. Tjeckien- Turkiet. Jag hejade på Turkiet, dels för att jag känner för turkarna som bor här i landet men också för att de är lite outsiders. Kul att se ett lag kämpa så in i det sista och få utdelning för det! Grattis. Annars hejar jag på massor av lag, kan helt enkelt inte låta bli att heja på lag som spelar vacker fotboll som Portugal, Spanien, Italien (ja det är nästan lite landssorg i mitt hjärta nu när det går dåligt för Italien) och Sverige förstås. Sverige spelar ju inte den vackraste fotbollen men man är ju svensk! Holland och Tyskland är ju också duktiga (jag tror de går till final) men de är inte som de andra.

No comments: