V

Wednesday, May 21, 2008

Röhsska

Har nog bloggat om det tidigare men då och då blir jag sugen på Röhsskas vegetariska lunch. I torsdags fick jag möjlighet att gå dit. Det är en speciell känsla där inne i deras caféavdelning. Det både är och känns högt i tak. Människorna som går dit och äter ser spännande ut, kanske fånigt av mig att tänka så men så är det. Jag blir helt enkelt glad och inspirerad av själva stället! Maten sedan - ja vad ska jag säga...den är god, de kan verkligen laga mat men på något vis är det något som fattas (och då menar jag inte fisk eller kött). Då i torsdags serverade de 3-4 olika gryn och bönsallader (sallader baserade på israelisk couscous, bockhorn (tror jag), gröna linser samt någon annan slags böna). Den dagen kändes faktiskt deras buffé snål för att prata klartext.

2 comments:

Anonymous said...

kanske riktiga vegetarianer skulle tycka annorlunda...

Bendel said...

Oj, det var längesedan jag var där, typ 10+ år sedan. men en gång i tiden var jag ofta på Röhsska, och har sett många fina utställningar. Hur maten var då minns jag inte. Men håller med om att omgivningarna ibland kan uppgradera maten.