V

Thursday, May 15, 2008

Numera korrläsare

Håller på å korrläser mitt senaste bokalster, en pajkokbok som kommer ut på Semic förlag i augusti-september någon gång. Jag kan lova att ögonen går i kors när man läser sina egenhändigt skrivna "Kör mjöl och margarin i en matberedare....tryck ut degen i en pajform...grädda tills äggstanningen har stannat...osv" för 75:e gången. Jo det är lyxproblem och det finns inget roligare än att göra kokböcker men man måste ju få beklaga sig lite, bara lite. Igår när jag satt och suckade lite i soffan så sa den uppmärksammade sonen (han har järnkoll på allt just nu)"är det inte du som har skrivit det då?", ja vad svarar man på det?

4 comments:

Anonymous said...

man stoppar en kanelbulle i munnen på honom så att han blir tyst;-)

det är hopplöst att korra egna böcker, jag lider med dig!

Bendel said...

Samtidigt tycker jag att ju mer man korrläser desto säkrare blir man. Men det gäller kanske inte mig längre iof, har blivit märkligt dyslektisk på ett sätt jag verkligen aldrig har varit, hoppas det går över när jag slutar att amma.

Kul med ny bok!

Kinna Jonsson said...

Roligt med ny bok!

Vi borde läsa åt varandra.=) Jag har snart en bok klar som ska korrläsas...och jag känner igen känslan. Jag är fruktansvärt dyslektisk efter ett tag.

Kristina Eriksson said...

Lisa - Tack för tipset! Han blir säkert jätteglad av en bulle.

Bendel o Kinna - Normalt tycker jag inte det är så plågsamt men just med recept där väldigt mycket går igen är det något boring:)