V

Friday, November 30, 2007

Akta er för Hemköp!

Häromdagen köpte jag 10 påsar saffran på Hemköp på Vasagatan här i Göteborg (ska ha till skolan jag jobbar på). Tänkte inte så mycket på det då men sedan tittade jag på kvittot och då visade det sig att varje paket kostade 18.95! När jag kom hem så ringde jag till affären och innan jag hann prata till punkt så sa expediten "saffran är dyrt". Som om jag inte visste det. Fy för expediter som tar sitt jobb på så stort och felaktigt allvar att de blir otrevliga innan man knappt öppnat munnen. Jag ska självklart lämna tillbaka mina saffranspaket och köpa dem på Willy´s eller nåt för halva priset!

3 comments:

Paul Holmstrom said...

Hemköp var bättre förr. De har blivit så identitetslösa. Känns om om det är någon som sitter på huvudkontoret och hittar på kampanjer långt borta från verkligheten. Som deras nyttighetskampanj med frukt och grönt. Många gröna i'n i butikerna, men samma trötta personer som sköter grönsaksdiskarna.

Nu har alla svarta tshirts med 2% på. Jag skulle hellre vilja att de jobbade för att vara 100% bra, så skulle de inte behöva köra kampanjer.

Jag har gått från trogen Hemköpskund till att bara nödhandla där.

Hannele på Hisingen said...

Det priset har saffran haft flera år;
ca 20 kr för 0,5 gram.

Anonymous said...

fast å andra sidan har överskottsbolaget fullt dulig saffran för 10 kronor för 0,5 gram, så nog betalar man ju överpris för det i "vanliga" fall