V

Wednesday, October 31, 2007

Blackout i receptfabriken!

Som det kan bli ibland. Jag var på i Ica Maxi här i Partille för någon vecka sedan. Hela familjen var med och skulle hjälpa mig och handla till en fotografering (brukar muta sonen med lite lön = glass eller gott fikabröd) dan därpå. Där var en demonstratris som serverade kyckling tillagad på något sätt som jag inte kommer ihåg. Hon serverade kycklingen med en god liten couscousrätt. Jag smakade förstås och allt tillsammans smakade verkligen gott. Jag tog med mig ett recept på couscousen (det andra fanns inget recept på) och la det i handväskan. Alldeles nyss hittade jag den där lilla lappen med receptet, tittade på den 2 gånger och kom på att det här är ju mitt eget recept som jag gjorde till Buffé på försommaren och som publicerades i senaste numret. Här är receptet och den här lammgrytan är supergod till.

8 comments:

Anonymous said...

Det blev roligare ändå, för lammlänken går till ett kycklingrecept :-D

Det låter också gott, men det var kul i sammanhanget.

Anonymous said...

Och jag rättar snabbt mig själv, läser man noga står det med yttepyttebokstäver längst ned att det vore gott att byta ut fågel mot lamm. Sorry! :-)

Anne said...

Haha - vad roligt! Kul överraskning :)

Bendel said...

Festligt!

Förresten Sara Begner, från Saras Kök, har fått jobbet som provkökschef på Coop.

Anna-Eva said...

Ha, ha så tokigt :)

Anonymous said...

Haha :)

Anonymous said...

inga Gustav Adolfs bakelser här...

Kristina Eriksson said...

pipopp - Ingen fara, det är väl så att jag är rätt så förtjust i lamm just nu (tycker det känns mer spännande oxå)

Alla - fast nu när jag tänker på det en gång till så borde ju mitt namn stå med! Hm.

Hannele - Nä det bidde ingen bakelse, glömde bort det. Å du?