V

Wednesday, August 22, 2007

Vad är det för värld vi lever i?

Just nu är jag på hugget (fast det är jag nog för det mesta). Var i den stora mataffären här i Partille igår kväll. Den är så stor att mitt handlande till en fotografering tar dubbelt så lång tid som om jag hade gått till min närmaste butik. Jag får skylla på min sambo, han gillar den stora affären. Jag gillar den också för de har verkligen allt vilket kan vara extra bra när man är matskribent. Tex har de ärtskott, vattenkrasse, matvete och dinkel. De sakerna brukar saknas i min närmaste butik. Till saken, igår råkade jag titta i deras frysskåp med lite extravaganta livsmedel och där upptäckte jag bla krokodilfilé. Ja de hade struts, anka, hare osv också men varför krokodilfilé? Jag trodde de var utrotningshotade för det första och vem måste äta krokodilfilé i det här landet för det andra. Jag blir förbannad när jag ser sånt. Finns det ingen gräns för vad vi människor hittar på?
Andra bloggar om: , , , ,

No comments: