V

Tuesday, January 23, 2007

Matlagningskurs eller nåt

Funderar lite på att åka på matlagningskurs igen. Jag tänker då närmast på någon i Italien eller Frankrike. Det är svårt att på förhand veta vad som är bra. Jag vill absolut inte åka på någon gourmetkurs utan det ska vara husmanskost. Det får inte vara för krånglig mat. Helst skulle jag vilja åka till Frankrike, jag tror att det finns mycket outforskat där. Så går tankarna just nu. Är det någon som känner till någon bra matlagningskurs?
Andra bloggar om: , , , , ,

3 comments:

Anonymous said...

Snöig dag menar jag! Hörde att dom har en bra matkurs på Ibiza, jag kan följa med som mentalt stöd ;)

Anonymous said...

Hej Kristina.

Vad kul att hitta till din blogg. Jag har använt mig flitigt av dina recept sen ett drygt år tillbaka då jag gick med i viktklubb och min favorit är "kassler på en kvart". Är detta recept inspirerat från Italien? Hur får du till det, gör du många försök eller blir det bra direkt?

Hälsningar
Joachim

Kristina Eriksson said...

Hej Joachim,
Vad kul att du har hittat hit! Nej just det receptet är inte så Italieninspirerat. Nej alla försök blir inte bra (eller i allafall inte tillräckligt bra för att jag vill publicera dem). Hör gärna av dig igen!
/Kristina