V

Friday, October 29, 2010

Vegomat på Hagabion

I onsdags var jag på finsk film om bastubadande män. Det var kusinen min som drog med mig och jag är lite av sorten "som kan tänka mig se allt som visas på Hagabion och verkligen älskar finsk film" så jag la inte ner något större engagemang i vad som skulle visas. Filmen var väl sådär men ändå helt ok (ja jag gillar ju Hagabion...). Numera är det ju en riktig restaurang i foajen så vi åt innan filmen började, jag åt sojafärslimpa med svamp, blomkålspuré och kanelkokta äpplen. Jisses vad gott det var!! Det är absolut värt ett besök om du har vägarna förbi.

3 comments:

Bendel said...

När jag bodde i Göteborg bodde jag bakom Hagabion. Dessutom var jag cineast, det var fantastiskt. Men då hade de ingen god mat.

Kristina Eriksson said...

Du får ta en tur dit nästa gång du är i Gbg nu är det ett sånt riktigt inneställe (tror jag, jag är ju aldrig ute..) och det jag åt var verkligen gott!

Harrobia Innovation Plaza said...

Great read thankyyou