V

Friday, March 6, 2009

Nostalgitripp i glass

Läste om vad Fast food lovers skriver om glass. Jag äter ganska lite glass, det finns säkert många goda glass-sorter men det är inget jag längtar efter så det blir helt enkelt inte av. Kanske beror det på att glass är kallt och att det ilar i tänderna. Jag är faktiskt lite smånöjd med att inte älska glass, det finns ju så mycket annat som jag proppar i mig. När jag var liten åt jag precis som alla andra barn mycket glass. Jag kommer ihåg att på Konsum så fanns det glassar som såg ut som apelsiner, det var en plastbytta stor som en apelsin som var fylld med apelsinglass och den var jättegod. Kanske fanns det fotbollsglass också, jag är inte riktigt säker. Jag tänker ganska ofta på apelsinglassen. Sedan hade de en halvlitersglass med hasselnötsnougat, krämig och helt fantastiskt god. Den borde faktiskt finnas kvar, tyvärr har jag inget Konsum där jag bor så jag vet inte.

No comments: