V

Thursday, August 30, 2007

Lite matspaningar i Stockholm

Som jag nämnde häromdagen har jag varit i Stockholm i 2 dagar. Åt lunch med min styvdotter på Pong, rätt nära Sergels torg. Maria ska börja läsa juridik i Stockholm och det skulle ju firas lite grann. De serverade jättegod thailändsk buffé. Vi satt där flera timmar å hade det helmysigt. Sedan hem till fotografen Anna på Söder och vidare till Nedre Manilla på förlagsfest. Buffé + mycket mingel. Igår onsdag började vi med fika i solen utanför Sacre Couer vid Nytorget. Anna har några av sina bilder hängande där. Sedan åt vi på Locanda på Mäster Samuelsgata. De andras mat var nog jättegod min (pastasås gjord på hjortfilé) var sådär. Sedan hade jag ett snabbt ärende till Katarinavägen och sedan promenerade jag till stationen. Stockholm var som vanligt bedårande vackert i solskenet men det är fasligt gott å sätta sig på tåget å åka hem också...

1 comment:

Bendel said...

Låter som ett par bra dagar!
Apropå Locanda så är det nog kvällstapasen som är deras grej. Läget är dock bra för lunch, nära station osv.